Handelsbetingelser - Livin Shop

Designermøbler til gode priser

Handelsbetingelser

Ikke-skandinaviske kunder / Non-scandinavian customers:
Contact our customer service for more informaiton about delivery, VAT etc. 

Norske / Svenske kunder:

NB! Forsendelser til Norge / Sverige

Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk sender til Sverige og Norge, med møbeltransportfirmaet “Conway”. 

Alle handler på Livin.dk er “alt inklusiv”. Dvs. prisen du betaler + evt. fragt er den endelige pris. Der kommer ikke yderligere moms / told mm. Livin.dk afregner selv told og moms i hele Skandinavien for at gøre handlen så uproblematisk som muligt for dig. 

Betaling sker i Danske kroner (DKK), ligesom alle priser på Livin.dk er vist i DKK. Valutakursen er den officielle valutakurs på dagen for afsendelse fra Danmark.  

1. Personlige oplysninger / persondatapolitik 

Første gang du køber en vare på Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger vi registrerer er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når vi indsamler personoplysninger via livin.dk, sikrer vi, at det altid sker ved dit udtrykkelige samtykke. Du skal være informeret om præcis, hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor.

Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis du indtaster en sådan under dit køb.

Der registreres ikke andre personfølsomme oplysninger. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand. 

Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i de registrerede oplysninger. Henvendelser i forbindelse med persondataloven kan du rette til [email protected]

2. Bestilling af varer

Varer kan købes på Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk og telefonisk via Support/kundeservice e-mail. Ved afslutning af varebestilling får du automatisk en e-mail kvittering/ bekræftelse af ordre, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt.

Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse og evt. printer den ud.

Det er alene kundens ansvar at de oplysninger om fakturerings- og leveringsadresse er korrekte. 

Ved specialtilpassede (specialproducerede) produkter: Når ordren er afgivet kan denne fortrydes/annulleres i op til 10 dage – derefter påbegynder produktionen. Der yders dog ekstraordinært en returret, hvis produktet ikke lever op til de kvalitetskrav De er blevet sat i udsigt. 

Indretningsfabrikken Room8 Aps- Livin.dk kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

3. Priser

Alle priser på Indretningsfabrikken Room9 Aps – Livin.dk er angivet i danske kroner (DKK) el. Euro og er inklusive 25 % moms.

Fragt- og leveringsomkostninger, betalingskort- og bankgebyr oplyses inden køb. Transaktionsgebyr overstiger ikke de PBS fastsatte gebyrer.

Et eventuelt gebyr vil også blive tillagt inden, at du accepterer dit køb. Der tages forbehold for trykfejl, uventede prisstigninger og udsolgte varer.

4. Betalingsbetingelser

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visa, MasterCard, Dankort eller ved bankoverførsel. Ved betaling tillægges der betalingskortgebyrer. Disse oplyses inden, du vælger at godkende din ordre.

Du kan også betale med ViaBill. 

5. Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.

Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail.

Ved brug af “Tilbage” knappen har du altid mulighed for at rette eventuelle tastefejl inden, at du accepterer dit køb.

Du har også mulighed for at se alle dine afgivne oplysninger inden du godkender din ordre. Så er du er sikker på, at alle oplysninger er korrekte.

6. Ændring af ordre

Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at kontakte Indretningsfabrikken Room8 Aps- Livin.dk’s kundeservice på [email protected]. Kundeservice hjælper dig med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt. For at ændre ordren, kan du også ringe til kundeservice på telefon 71 99 98 22 snarest muligt.

Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages returret (Læs mere under Fortrydelsesret)

7. Garanti, risikoovergang og reklamation

Medmindre bedre vilkår er anført ud for den enkelte vare, giver vi efter købeloven en reklamationsret på 24 måneder på alle varer.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, hvis serienummer er fjernet eller ødelagt samt hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig 

Når du vil reklamere kan du sende en e-mail på [email protected].

Når vi modtager din reklamation, sender vi dig en e-mail med dit returvareordrenummer og adressen, hvortil du skal sende varen. Returvareordrenummeret skal du skrive på pakkens fragtemballage, da det gør ekspeditionstiden hurtigere.

Hvis du vil returnere en stor eller en sårbar vare, der kræver en forsigtig transport, bør du altid skrive til Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk’s kundeservice og få oplysninger om hvordan og hvortil reklamationsvaren skal leveres.

Det er muligt at aflevere varen personligt på vores adresse. 

Du kan kræve, at vi afhjælper manglen eller leverer en ny mangelfri vare, hvis forudsætningerne for ombytning er tilstede.

Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget og at afhjælpningen eller omleveringen ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for os.

Det kan ske, at reparatøren f.eks. konstaterer, at der alligevel ikke er fejl i varen.

I sådanne tilfælde vil du blive faktureret for forgæves servicebesøg. 

Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig pr. e-mail for at aftale det videre forløb.

8. Fortrydelsesret og refundering

Som forbruger har du fortrydelsesret. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter, at du modtog varen.

Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag.

Hvis vi modtager dit ønske om refundering inden for tidsfristen, og du returnerer varen umiddelbart efter du har modtaget e-mailen, så er din retursag inden for tidsfristen.

Når vi modtager dit returønske, sender vi dig en e-mail med adressen, hvortil du skal sende varen.

Du kan kun benytte dig af din returret, såfremt varen returneres i samme emballage, stand og mængde, som du modtog den. Varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret. Dette gælder også såfremt originalemballagen er bortkommet.

Ved returnering, genplaceres varen således i producentens salgsemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.

Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, sender vi dig pengene. Du må forvente, at der kan gå 10 – 14 dage.

Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.

Returforsendelse sker for købers regning – ved returnering af Møbler tilbyder Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk en returordning som aftales nærmere fra gang til gang. 

Transportskader

Alle transportskader skal meddeles inden for 2 hverdage til Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk’s kundeservice.

Erhvervskunder – B2B (Business to Business)

Der er ingen returret medmindre andet er skriftligt aftalt.

Eksempler på varer, der betragtes som beskadigede og derfor ikke tages retur:

Møbler og Interiør:

Har ridser eller mærker, efter brug eller uforsigtig håndtering.

9. Ansvar

Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse.

Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk påtager sig ikke ansvaret for, at vores varer forårsager: indirekte skade eller følgestab, driftstab; tab af arbejdsfortjeneste, løn, indtægter, opsparing; tab, som du kunne have undgået ved rimelige foranstaltninger, skader på grund af force majeure. Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.

Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk kan ikke tage ansvaret for bortløbne husdyr i forbindelse med levering og montering. Det er vigtigt, at hvis du ikke er hjemme ved levering, og eventuelle naboer låser op, at dine husdyr er lukket inde i et andet rum end der, hvor vi skal Montere/Levere din vare.

10. Forsendelse og levering 

Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk estimerer normalt en leveringstid individuelt på den enkelte vare. Leveringstiden kan ses på produktsiden, før du lægger produktet i kurven. Der tages forbehold for eksterne forhold, der ligger udenfor Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk.’s indflydelse – som kan forlænge leveringstiden. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis dette bliver aktuelt.

Vores leverancer sker i samarbejde med anerkendte transportører og servicepartnere.

Leveringsomkostningerne beregnes afhængig af antallet af varer, deres vægt, størrelse og leveringssted. Du vil altid få oplyst de samlede leveringsomkostninger ved varebestilling inden, at du godkender din ordre.

Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk leverer til hele Danmark med undtagelse af ikke brofaste øer (dog leveres der til Bornholm). (efter aftale kan varerne leveres / afhentes ved en færge. Kontakt kundeservice for oplysninger om, hvordan og hvortil vi kan levere i dit område.

Indretningsfabrikken Room8 Aps – Livin.dk leverer i hele Norden (Danmark, Norge og Sverige) med transportfirmaet Conway. Priser og fragtangivelser på livin.dk viser altid den endelige pris. Dvs. når købet er gennemført ved livin.dk kommer der ikke yderligere gebyrer eller told. 

11. Varemodtagelse

Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader.

Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold.

Du kan også nægte at modtage varen.

Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du mener ikke lever op til det bestilte.

Kontakt kundeservice straks og meddel, at du har afvist varen.

Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde det til kundeservice.

Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. telefon eller e-mail straks efter modtagelse.

Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, bør du kontakte kundeservice, der hjælper dig med at løse problemet.

12. Fragt- / leveringsomkostninger

Fragtpriserne er inkl. transportforsikring.

Prisen afhænger af varemængden på din ordre og om du bestiller tillægsydelser.

Inden du skal godkende din ordre, fremgår det hvilken levering og service, der er på den vare, du er ved at bestille. Fragtomkosningen fremgår også her.

13. E-mails

Nyhedsbreve pr. e-mail modtager du kun, som kunde eller hvis du aktivt har tilmeldt dig punktet Nyhedsbrev.

Livin Shop